sobota 2. februára 2013

Zadanie pre šikovnú Septimu B


Milí študenti,
bola by som rada, keby sme tematický  celok venovaný prozodickým vlastnostiam reči  spolu zvládli iným spôsobom, ako sme zvyknutí. Verím, že pre vás bude práca s internetom a počítačom blízka, veď virtuálny svet  je pre mnohých z  vás každodennou samozrejmosťou, tak prečo by sme ho nemohli využiť aj v škole!? Vy naučíte niečo mňa a ja vás.

Prejdeme spolu tieto témy:
1. Fonetika, fonológia, fonetická transkripcia
2. Prozodické vlastnosti  - silová, časová a tónová modulácia reči
3. Prozodické systémy – časomerný a  sylabický
4. Prozodické systémy – sylabotonický, tonický  a  voľný verš
5. Štylistické využitie zvukovej stránky  slov
6. Ortoepia a ortografia

Ako budeme pracovať?
Rozdelíte sa do 5-tich trojčlenných skupín  -  každá skupina dostane jednu z tém č. 1 až č.5 a jednej štvorčlennej skupiny. Tá spracuje tému č. 6. Prvý zástupca každej skupiny bude mať za úlohu zoštylizovať a publikovať materiál, ktorý tím pripraví, na blogu. Druhý člen tímu bude prezentovať prácu tímu priamo na hodine. Tretí člen skupiny bude mať za úlohu vyhľadávať informácie k téme na internete a posudzovať ich dôveryhodnosť. Tiež musí správne zaznačiť použitý zdroj vo forme bibliografického údaju.

Keďže je nás v triede 20, jeden študent dostane samostatnú úlohu. Bude administrátorom blogu (navrhujem P. Hranka  ako skúseného informatika). Bude mojou sekretárkou, či?

Ako budú vyzerať hodiny?
Na každú hodinu sa najintenzívnejšie pripravuje trojčlenná resp. štvorčlenná skupina žiakov, ktorá má za úlohu prezentovať svoju tému vo forme blogu. Informácie z učebnice majú obohatiť o informácie z internetu, príp. z literatúry, a hľadať aktívne, vtipné a zrozumiteľné spôsoby prezentácie danej tematiky. Je možné využiť aj zvukové nahrávky alebo videonahrávky.
Príprava ostatných spolužiakov spočíva v tom, že si uvedený blog v odporúčanom čase (napr. jeden alebo dva dni pred hodinou) preštudujú a v prípade potreby zareagujú v diskusnom fóre. Autori blogu sú povinní im odpovedať.
Učiteľ prácu žiakov sleduje a podľa komunikácie na blogu si pripraví vyučovaciu hodinu, na ktorej môže žiadať od prezentujúcich niektoré dodatočné vysvetlenia, hodnotiť spolu so žiakmi kvalitu použitých zdrojov, diskutovať o úrovni komunikácie v diskusnom fóre, precvičovať učivo, preberať len to, čo považuje za málo pochopené, utvrdené.

 Hodnotenie práce

Ako si overíme vedomosti?
Nadobudnuté vedomosti si budeme priebežne overovať na jednotlivých hodinách rôznymi spôsobmi a na záver modulu si napíšeme testík.

Zdroje
1. Caltíková M. a kol.: Učebnica, Slovenský jazyk pre 3. roč.SŠ, Orbis Pictus Istropolitana, Bratislava, 2010
2. Žilka T. a kol.: Teória literatúry pre gymnáziá a stredné školy, Poľana, Bratislava,2002

Pre inšpiráciu

8 komentárov:

  1. Paťko, prepáč, bol to nechcený preklep.............už som to opravila, ale teší ma, že pozorne čítaš!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nadpis je úplne najlepší :D ... Vytvorili sme skupinu Ja (Terka), Miška a Radka Bukaiová a vybrali sme si tému 4. Prozodické systémy – sylabotonický, tonický a voľný verš. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Bozalková, Babicová, Laluhová téma č. 1 :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďalšiu skupinu tvorí: Rebeka, Janka, Monika a Paula...Téma: číslo 6 :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Skupina: Kamil, Lukáš, Dada
    Téma: č.3

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Skupina: Marianna, Barbora, Dominika...téma č. 5

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Najkrajšia skupina: Pavol, Jakub, Radka Bal.
    Téma č. 2 :)
    Patrik, pozri sa čo stáli tieto gate v poluse ! :D

    OdpovedaťOdstrániť